Det finns inga mirakel

Det lovade så bra. Chelsea var uppretat,hämdgirigt och motiverade att spöa de blåränderna ur de självgoda katalanerna och köra mer-än-en-klubb tugget långt ner i halsen på publiken.
Jag. longcoat, bruce the readhead och några andra hade två underbara  dagar i barcelona innan matchen..himmelen var t o m Chelseablå på matchdagen och det såg vi som ett tecken på att kvällen skulle infria sitt löfte om mirakel.
men det var innan avsparken och en 90 minuters resa mot avgrunden var avslutad. redan efter 15 minuter såg vi att Lampard inte hade hjärtat med sig, han visade varken vilja eller styrka att orda upp mittfältet utan lät Deco enkelt manöverrera centralt på plan. Drogba var som vanligt övertänd som han brukar vara när det drar ihop sig till stora matcher, Duff fick t o m Oleger att se bra ut och carvalho- ja han var som vanligt en katastrof.
Det fanns inget i spelet som tydde på att de satt sig in på att vinna, de var tvåa på bollen och när Terry släppte Etoo i 36e minuten så var iallafall jag säker på att detta inte skulle bli vår kväll.

Resten av matchen vill jag inte kommentera, jag rodnar när jag tänker på hur illa chelsea spelade hur lite de ville vinna. och hur kämparelden i deras blå hjärtan förkolnat och blivit till en snart utbrunnen cigarettfimp utan rökare- nej, den här matchen vill jag glömma.
Tomheten efter matchen fylldes inte på föränn jag stod på arlanda och jag fick småsvära åt aftonbladets journalister.


På jobbet idag fick jag samarbeta med logistikanalfabeten Pankov som inte ser kosntaden för transport som mycketmer än en mindre utgiftspost.
jag frågade om han ville följa med och träna boxing efter arbetet- han såg igenom det. Den ambitiöse valpen hade säkert öppnat käften.


Pimpla

Jag försökte lära  min 15 månaders dotter tjusningen med att pimpla idag. Resultatet var nedslående. Det var inte alls roligt för henne..efter 15 minuter så borrade hon ner sitt ansikte i snön för att sedan gråta när kylan kom.
35 minuter, det var vår pimpeltur.
denna dag passar med MANO CHAO´s Esperanza, misslyckas aldrig.

Stadsljud

Paketet till Alaska blev färdigt idag. Det krävdes en kraftansträngning eftersom den legitimerade demonen Pankov och den ambitiösa valpen hamnat i min arbetsgrupp i nuvarande projekt.
Vaplen vill gärna vara chef, Pankov vill gärna veta mest. tillsammans med undertecknad och Gabi bildar vi den inte fullt så fantastiska fyran.


men det var de inspelade ljuden som var viktigast.

09.03-0940 Korsningen götgatan-ringvägen(skanstull
tisdagsnatt slussen 10 minuter
sveavägen tisdag kväll 23.17-23.29

och favoriten,
utanför hötorgshallen fredag förmiddag 10.03-10.31

allt detta för att bota den alaskiska lappsjukan.
ha en trevlig helg


RSS 2.0