Present

Min vikarierande chef Stellan fyller år idag. jämna 45. han får Noam Chomski´s "skurkstater" och Michael Moore´s " korkade vita män" ihopp om  att han öppnar ögonen för vad USA egentligen håller på med.
Han är nämligen övertygad om att Bush verkligen befriar världen från ondska och att oljan verkligen inte spelar någon roll.
Vidare är Stellan anhängare till Internationella Valuta fondens politik gentemot U-länderna ( hur skulle det se ut Kina fick en medelklass)  och anser att västvärlden har tagit den rätt sig given i kraft av överlägsen teknologi.

Jag känner mig som Indiana Jones varenda gång han talar med mig om hans åsikter och syn på världen. Här har jag hittat något unikt. Jag vill stoppa upp honom, konservera honom och till sist sätta honom i en monter brevid kulsprutan,piskan och lite andra saker från förr.





Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för Mexiko-tips! Jag tycker du ska stoppa upp Stellan. Åtminstone om han vägrar läsa Moore och Chomski. Jag ska pröva din Indiana-inställning nästa gång jag blir tvärilsk över alla - ja just det - korkade vita män (en hel del korkade vita kvinnor också) på min arbetsplats.

2005-07-01 @ 18:40:32
URL: http://www.matilda.webblogg.se
Postat av: larstomlov

ja, man behöver en hel del distans om man arbetar där jag gör.

Lycka till i Mexiko. jag är mycket avundsjuk på att du ska resa dit.

2005-07-01 @ 21:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0