bryssel

Har Precis kommit hem från Bryssel efter att ha sett Chelsea slå Anderlecht med 2-0.
Mina samlade intryck av matchen och Bryssel var att det var en arbetsseger, Chelsea visade sin klass i en kvart och sen dödade matchen med 2 snabba mål av Crespo och Carvalho.
Anderlechts fans är farligt nära Juventus i fråga om stöd.
trots 30.00 på läktaren var det vi tillresta supportrar som hördes mest.


Ett mail damp ner idag. en journalist vars krönikor jag ogillar vill göra en interjuv med svenska supportrar.
jag svarade
"Om du kan låta bli att  referera Chelsea som ett skrytbygge,främlingslegion(Arsenal är faktiskt värre nuförtiden)  och fotbollens fiende nummer 1 kanske  jag kan överväga saken.


En annan sportjournalist som inte visat  sin begåvning innan skrev denna artikel som jag anser vara läsvärd för att komma från ABs sportredaktion, jag har länken till er som är intresserade.

Bruce, the redhead  ringde förbannad för en stund sen. han är fortfarande kvar i bryssel, han tänker ta flyget till southampton för att sedan ta sig vidare till Portsmouth för matchen på Lördag. Undrar om jag kan komma ifrån. The ol´ball and chain skulle förmodligen kräva att följa med påpekade jag.
- they just dont get it, do they...wimmmens

slutligen en sammanfattning  om de lag jag vill och inte vill möta i en 8delsfinal

på Inte listan

Lyon
Houllier fick äntligen ett riktigt lag att coacha och som det spelar. Juninho,Carew,Tiago för att nämna några blandar diciplin och fart med ett jävlaranamma.

Villareal
Ni som såg matchen mot ManU förstår mig. hur de med bländande teknik spelade sig ur Uniteds press. Mardröm för vilken motståndare som helst.

Lag som jag gärna möter.

ManU
Ett oinspirerat fornlag på dekis skulle vara en mumsbit för  Chelsea.

Barcelona
För att Rijkard är ett  skämt och för att jag ogillar dem.

Real Madrid
Med deras försvar lär det bli tennissiffror om Chelsea möter dem.


men syvene och sist

bring´em on
we are chelsea and we fear no one






                                          

RSS 2.0