In a Leonard Cohen afterworld

Solen skiner men värmer bara halva mig,Helgerna är bara en transportsträcka närmare 15 Augusti, På arbetet bor torrheten som satt sig mun och svalg lovar värre saker när den riktiga värmen kommer, Jag går på halvfart, väntar på det finfina vädret, på kajakturena, på picnickarna, på sex utomhus,grillfester men  just nu går  jag runt som karaktär  I en leonard cohen sång ,där i hjärtat bor permafrosten och där finns det delar som aldrig riktigt tinar .

Det är mellan säsongerna och jag saknar sjungadet, skrålandet, ilskan över sumpade målchanser,glädjen över målen, taktiksnack med polarna, gliringarna från de röda fansen, jag saknar surret i tidnigarna dit jag skickar arga mail så fort de begått faktafel eller trycker rykten utan substans.

Mourinho har förlorat sina spenderarbyxor, sockerpappa roman har tagit dem och mellan dem står belsebubs ambasadör på jorden som antagit P Kenyons skepnad.
Vi har fått Tal Ben haim( stark mittback som Inter, Milan och valencia ryckt i ), och Pizarro, super suben från Bayern munchen, och vi väntar fortfarande på Alex om han får arbetstillstånd.
Jag hoppas på saviola, har alltid gillat honom även om han spelat i fel lag, Gud guddy gudjonsen på väg till Man U-hemska tanke, DET skulle svida i hjärtat om han gick dit, men jag skulle aldrig kunna kalla honom för Judas,min kärlek till honom är större än så.

PÅ tal om det. Såg nu Olof Lundhs sorgsna blick när barca förlorat guldet i söndags ?
det var som han hade förlorat en nära vän, själv gillar jag inte 4+ och deras barcaonani så här ett par rader till dig olof.
" Ta det lungt Olof, gråt inte mer, just i detta ögonblick så spinner tusen av adidas barnarbetsbrigad i Rajastan miljoner av  sammetshjärtan för de som älskar fotboll i allmänhet och Barca i synnerhet, Ni komer i gen och vinner tillbaka flärden och den vackra fotbollen  nästa säsong så misströsta ej, trots en värvningsbudget på700 miljoner kan ´Barca aldrig sälja sin rena själ...."

obs...sarkasm rakt igenom.

En liten tröst är sundtracket till shortbus, och att min dotter börjar visa latinskt temeperament....

over and out....

RSS 2.0