Roka

Har egentligen ganska mycket att skriva om, så det gäller att sortera. Har ni läst H Gavilans underbara böcker om Suarez, magikern från Tres Picos?  Han som hittade öppningen i tiden, steg in det stora svarta historielösa hålet fast besluten att ändra både historia och framtid ?
Ungefär så känner jag mig, fast i mitt egna mikrokosmos kan jag bara relatera till mig själv.

Förra  veckan fick jag erbjudande om förlängning mitt kontrakt. Jag svarade utan att egentligen ha tänkt efter att jag var inte var intresserad, ijag hade andra saker att ta itu med.
Mellannivå chefen tolkade det som om en konkurrent var på väg att värva mig och kom tillbaka dagen därpå med ett betydligt förbättrat kontrakt som jag tog hem och  gick igenom med Matilde. Jag förklarade min längtan ut från företaget, min oro att missa våran dotters uppväxt, min oro för min mentala hälsa om jag stannade kvar.
Beslutet var enkelt.
Idag sa jag upp mig.
Idag sa jag upp mig.
Idag sa jag upp mig
Borta är alla förbannade deadlines,gruppmöten,divisionsmöten,enskilda möten,chefsmöten.


Jag var fast ett tag, lockad av prakten,pengarna och statusen, av de fina middagarna, av jakten på det perfekta kontraktet med stor personlig bonus, av dyra hotell i världens storstäder, av  allt prål och pryl som hörde det livet till.
Men nu är beslutet taget, nu ska jag ägna mig åt att vara människa,fader,sambo,man,älskare,vän-Allt som hör det riktiga livet till.
Jag kan inte sluta le innombords, mitt hjärta sjunger min själ dansar, jag går som på moln precis som de första tid som när jag och matilde träffades, så känns det-att ha en oerhörd kärlek till livet och obegränsat med tid att dela ut den.
jag har segrat, de fick aldrig mig, en del av mig gav aldrig upp, en del av fortsatte sin gerillakrigsföring mot mitt livshatande,penningbejakande liv. och satte till sist  sitt slag.

Möjligheterna känns oändliga, jag har stigit in i hålet för att skriva min egen historia, jag  känner att jagär herre över mitt öde och mitt liv.
Jag har öppnat ögonen - Jag är fri
FRI!!!
FRI!!!
FRI!!!

Vindar vända

Jag kom på mig själv idag när jag satt på vägen in till jobbet  att jag inte alls hade lust att arbeta. Snöslaket slog mot rutan, Christian kjellwander sjöng vackert om frihet med sin svenska version av country och det var då jag bestämde mig.
-Jag skiter i det idag.
Jag ringde mig sjuk när jag stod parkerad på ringvägen och efteråt kände jag mig bra. Ringde hem och frågade Matilde om hon hade något särskilt för sig, det hade hon, arbete var det visst. Snn ringde jag min dotters dagis och frågade om hostan släppt, det hade den, men jag sa att jag var på väg för att hämta henne  lite tidigare.
Frukosten avnjöts på svene-eleven, götgatan,  och efter haldussinet kppar kaffe med maple pecan så köpte jag calexicos nya, efter en genomlyssning så köpte jag biljett till deras konsert den sista april.
så dagen började trots allt ganska bra.

RSS 2.0