Dagen före

Min plan att gå upp tidigt för att njuta av den lilla stund av ensamhet med tidning, kaffe,solsken och radio gick om intet då Matildes väninnor alla blev på lyset och valde att sova över här. Alla fyra har baksmälla och förväntar sig uppassning. Matilde som i god Matildetraditon sov med huvudet på min rygg och resten av kroppen tätt inpå min..enmadröm för en person som jag som verkligen avskyr att sova varmt.
-jag födde ditt barn och jag tvättar dina smutsiga  kalsonger, mumlade hon  när jag  så tyst som möjligt försökte flytta henne.
så hon fick ligga kvar. Vilka uppoffringar gör man inte i kärlekens namn?


Mattis ringde med andan i halsen, han hade hört  om Madrid-gonzo-Pamplona-tjurrusnings projektet och ville  följa med.Givetvis  kunde jag inte tacka nej, att jag var tvungen att arbeta  först  var det ingen av de två som ägnade en tanke på.
problemet var att han inte fått tag i biljett imorgon  utan var tvungen att åka senare idag. Jag gav honom  adressen till två hotel nära det hotell jag skulle bo på.


Min dotter vägrar förstå att mamma är bakfull och pappa sitter i arbete. hon har satt sig i hallen och smakar på varenda sko.
Jag finner det bäst att  stilla hennes energi  genom att  ta med henne till sjön för att bada.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0