Kapitalet tar aldrig semester

Jag sitter på altanen med laptopen framför mig på bordet och såg hur Matilde och vår dotter tog ett eftermiddagsbad. Jag svär över min dumhet, har ju förbrukat den  möjligheten( se föregående inlägg) min kropp bränner och ömmar hur jag än försöker.
Min dotter ler med hela ansiktet, hennes ögon avslöjar hur mycket hon  njuter. Matilde har tagit min  syssla, men jag kan inte bli sur när jag ser dem uppskatta varandras sällskap som de gör.

Stellan från jobbet ringer. undrar om mitt  upplägg inför Madrid, jag svarar jakande men ger honom en bild om hur jag ska få affären i hamn.
-Lysande!! säger Stellan med nöjd röst. Behöver du någon med dig så säg till.
-Jag lovar, säger jag med säker röst. Att jag klarar det ensam, faktum är att jag funderat lite och ni kan boka resan redan på onsdag.

-Lysande!! Säger Stickan igen. men återresan är inte bokad föränn onsdagen efter.
-Tänkte  att jag skulle hälsa  på en kompis när jag väl är där, sa jag och avslöjade mig själv.
-Bra, om du mailar eller faxar kontrakten när de är undertecknade så  behöver du inte vara på kontoret föränn Måndagen därpå,men du måste skriva under ditt anställningskontrakt innan du reser.
-Ingen fara, på tal om det. Vilken typ av anställning  är det tal om?
-Det löper året ut,  och kan förlängas ytterligare ett halår om båda parter är överrens.
- bra, svarade jag och putsade ut. ett halvår kudne jag väl stå ut med, samla pengar och sen göra sydamerika med Matilde och dotter. sista december skulle innebära ett Chile i högsommar.

- DÅ säger vi så, sa Stellan . Hämta flygbiljetterna hos Anette när du kommer  tillbaka.

vi sa adjö och kände den lilla paniken sprida sig. upplägget var ett ogenomtänkt falsarium jag hittat på i stunden. Jag hade inte ägnat den många minuter, det var Pamplona, tjurrsuningen som upptog det mesta av min tid.
jag kommer att behöva arbeta i natt.

Anders ringde lite senare. han berättade nöjt att han haft hemmamatch med hans dejt Andrea. hon hade stannat hela helgen.
han berättade lyrsik om att han sett Fear and loathing in Las Vegas inatt, han vet att  Hunter S Thompson var en av mina favoriter.
Han ville hyra en Cab och köra från Madrid till Pamplona,med min laptop och trådlösa bredband kunde vi själva utöva lite Gonzojournalistik.

Jag berättade att  jag tänkte flyga ner redan på onsdag, han blev eld och lågor. -Jag följer med!!
Det hela började urarta sig tll en grabbresa, ett stand by me-äventyr för män i 33årsåldern, jag släppte alla skuldkänslor jag hade inför min familj. de skulle klara sig utan mig


Bertil har tänt grillen, det blir korvkväll ikväll. Moster Helena för vilken jag aldrig blir äldre än en snorig 7-åring med massor av bus i kroppen beklagade att jag skulle åka så tidigt, hon trivs väldigt bra med mig och matilde och vår dotter är en ständig källa till glädje
.
-ja, du vet. kapitalet tar aldrig semester.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0