Böcker


Läste DNs  kultursidor idag, idag hamnade den inte så finkulturellt rumsrena William Burroghs på finsidan och hans cut-up litteratur hyllades mer eller mindre som genialisk. Samma tidning  kallade nyutgivningen av  " naked lunch " för ett ordbajseri  för några år sen, kanske har  W B lagom bortglömd för att tas upp igen.

Själv läser jag Douglas Coupland " Hey nostradamus",  som jag tycker är ok, men i  det stora är jag inte så nöjd med den,jag vet ju att han kan skriva bättre. "Girlfriend in a coma " är en av mina alltimefavoriter,
Jag hittade en annan av mina favoritöcker  på ett  spanskt antikvariat,  Bulgakows " Mästaren och margarita " på spanska,  jag köpte den  till min  flickvän i hopp om att vi en dag skulle kunna  diskutera litteratur.
tji fick jag " aburido/tristtråkig" var hennes kommentar efter 30 sidor, sedan hamnade den i plastkasse i väntan på att sändas till myrornas.


Till min stora glädje kom Sture Dahlström böckerna idag, för alla sm inte känner till honom så kan jag bara säga" köp....läs...och njut"
" Den store blondino, Den galopperande svensken,Huggormens tid och Tango för enbenta" är bra intro till  den mest galna författaren sverige har vaskat fram och som förtjänar en större läskrets.

Nu är det ju bara så, att  högen  av böcker som väntar på  att bli lästa bara växer sig större, jag har lagt mig till med den ovanan att köpa böcker men inte läsa dem.
i högen finns
Bob Dylans självbiografi, JOrden ska gråta av J Wilson, Tao enligt Puh,  Gravidationens regnbåge av Thomas Pynchon( tredje gången gillt, jag SKA läsa ut den), Football factory( om mitt lags svarta historia, Chelsea ökända huliganer headhunters beskrivs detaljerat) D King.  sen några böcker om glasblåsning och kajaker och några historieböcker

Här kan jagbara skylla på komvux, det är deras fel att jag inte har ork att läsa. Min dotter är en del av problemet som gör att tiden som jag har fri är begränsad, fast å andra sidan så stort problem är det ju inte. jag lan ju alltid lägga böckerna i pensionshyllan med fröding,strindberg och andra klassiker  som jag ska börja läsa när jag går i pension.

Utanför väntar livet på mig. solen skiner och jag vill inte sitta inne.

Ciao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0