Döden på kontoret

Hetta, luftkonditioneringen fungerar inte.
Jag lider, vill ut, gärna med min sambo och mitt barn långt bort från detta kontorslandskap som dödar mig innifrån.
-Dö juppie, dö!Väser jag till mig själv i spegeln innan jag rättar till slipsen.
Jag är bara här över sommaren, hör inte hemma här, bland kavaj och slipsar och ytligt prat om fördelarna med den globala ekonomin. vet ju innerst inne att det är den som till sist kommer att få världen att gå under.

Skickar ett skoj PM där Wacko-Jacko sitter  i en bur med orange overall. ovanför en skylt, "Welcome to cuba"  allt kompat med Cristina Aguilleras musik.

Ingen reaktion. På lunchrasten kommer Peppe framtill mig och påpekar torrt att han faktiskt blev friad på  samtliga punkter.
Tänkte fortsätta diskussionen  men hejdar mig eftersom detta är twiligt zone för den ironiska humorn. Jag får inte låta dem vinna,måste kämpaså att inte deras gift tar sig in under huden och ut i mitt blod. då är det kört.
Då kan jag lika bra sätta mig i en låda  i någon välmående norrförort , med den lilla gräsplätten,granngemenskapen och kalla det för hem.

M Å S T E  ....HÄRDA.....UT....6 veckor till. sen  adjö..aldrig mer tillbaka!!...jag försökte men misslyckdes. jag kommer aldrig bli som er så försök inte.  till skillnad från er så finns det ett liv innanför ytan. ett hjärta som vill ha mer av livet än bara pengar

klockan  kryper som en snigel på ett salladsblad. Jag ser ut genom fönstret och betraktar
avundsjukt 2 småkillar som satt sig ner på en bänk med glass och serietidningar.
var är dumlen? är det ingen som inser faran med att vara såhär seriös.

Danne, en blond model proffesional, vältränad med colgateleende hänger sig över min kub
-Du Lasse, Vi är nöjda med ditt arbete. Säger han med sin mellannivåchefsröst. "Du kanske vill hänga med ut  och golfa?

Jag var inne, en i gruppen att säga nej vore förmodligen det bästa men inte det smartaste. -ok. svarar jag. När ska vi ut då?
- vad sägs om  fredags eftermiddag och efter så åker vi in till stan och tar en bit och några glas

Detta var inte väntat. Jag var med i fredagsklubben där företagets påläggskalvar ingår. - Då säger vi så, tjing på dig. Danne försvann i ett hav av ryggdunkningar och  colegateleenden.
jag slår en signal till min sambo och  frågar hur hennes dag varit, om min dotter har gjort några nya saker. Det hade hon inte men hon grät när jag gick i morse och har legat på min kudde hela förmiddagen. Jag kände hur det stang till i hjärtat. jag är verkligen kär i min dotter
 Ema, oskar ,Lena och Kalle kommer i helgen.De ville träffa oss. jag berättade nyheten om fredagsklubben och min sambo beklagade. Hon känner mig. vet att det bara är en tidsfråga innan jag låter orden fara ut genom munnen utan eftertanke.

Vi bestämde oss för att träffa dem på lördag. det gamla gänget + flickvänner skulle vara samlade.
min sambo bad mig att lova att vi inte skulle stanna  hela natten framför fotbollsspelet. Ett sånt löfte kunde jag givetvis inte ge.
det är så befriande att köpa några sexpack  folköl  och ett par påsar chips och lira Premier Leauge på  PL2.

klockan är nu 14.00....det är dags för eftermiddagsfikat och genomgång.
Peppe lunsar förbi och ber mig skynda på. han skrattar hjärtligt och säger med spelad ärlighet att först nu förstod han skämtet med michael jackson på Cuba och aguillera tortyren.
Jag ler snett  och påpekar att skämtet var rätt segt .







Kommentarer
Postat av: Ivandusenvitz

ganska subtilt det där om M J på Cuba och Aguilleraortyren. Trodde du att kostymnissarna skulle förstå sånt ? Det är ju helt utanför deras liga. Annars en mycket välskriven blogg.

M V H

Ivan

2005-06-15 @ 15:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0