Konsten att skita i det mesta

Jag har en bestämd åsikt om att de flesta utanför min krets inte är av något intresse. Jag möter inga nya människor som kan ge mig nya infallsvinklar på saker och tingoch ingen är är tillräckligt intressant för att man ska bemöda sig att vilja lära känna dom.

Utanför min krets  härskar dumheten, där  en sketen dörrvakt och en hårdbantande playboywannbe med silikon i varje del som det går att stoppa sillikon i får mer utrymme än varför världen gör så lite för att begränsa  USAs  herravälde.
På tvn tävlar kanalerna i en orgie av ofattbar  dumhet i program där talanglösa radhusapor tävlar om pengar och den enda vägen som leder till pengarna är via  svek,förtal,skitsnack och kanske någon menlös tävling för syns skull.
Är det verkligen folk jag skulle vilja ha i min vänskapskrets? Skulle ni kunna tänka er det? Nää, tänkte väl det.
Och människan i allmänhet verkar så korkad att den verkar behöva hjälp med  sexlivet att den ska dränkas i tips om hur man piffar upp det. det ska vara otrohet, analsex,sextinior,slick och sug, när  en storstädning plus ett ärligt lyssande på min partner räcker för mig,och jag känner ingen i min bekantskapskrets som skulle ha sådana sexproblem som man inte kan lösa genom att  visa sin uppskattning  för sin partner, för det är vi alla överrens om ( bland mina vänner) att det är just tiden somär det största hotet mot en lycklig relation, att den tid man år över inte prioriteras för sin partner utan spenderas hellre på egna intressen.

Utanför min vänskapskrets växer sig hatet allt starkare,folk grupperar sig mer med folk som liknar dem själva och odlar sina fördomar om andra grupper, inskränktheten har folk i sitt grepp Jag kan stolt säga att bland mina vänner finns illegala invandrare, svenska psykologer,städare ,byggare,kockar,webdesigners och  många som i likhet  med mig är tillsammans med människor från andra länder och kulturer- ett tvärsnitt av befolkningen med andra ord, och de mest givande diskussionerna har jag när vi träffas och äter ihop.

Det är ingen konst att skita i  det mesta som händer utanför kretsen när man har ett sånt härligt urval av människor i sin direkta närhet. Det är heller ingen konst att skita i alla andra människor
men vänta nu ....samma inskränkthet som jag skrev om innan, är jag så mycket bättre själv?
troligtvis inte...
men det skiter jag i



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0