semester i banjolandet del 1

Vi är på semester, mosters sommarhus vid glaffsfjorden har allt, gigantisk groggveranda, murad grill,röktunna,2 båtar,nära till vattnet, gästhus,lusthus,uthus och ingen Tvn.
Grannen är en åretsruntare, han har ingen tv men internet(därför sitter jag här) och en stor bokhylla.
han är ogillad avde andra sommarhusfascisterna för att han inte vill  låna ut sin glänta  till midsommarfirande.han ska plantera där, att han inte påbörjat planteringen på de 13 år han bott där tycker han inte är något att gnälla över, det är ju trots allt en framtidsplan.

Jag och grannen, vi kan kalla honom Wedin, var på nattfiske med mosters man  i helgen.
Vi fick 20 aborrar och 3 gösar, här i trakterna kastar  man i  de gäddorna  man får.
När vi kom tillbaka så ringde Wedin grabbarna Grus från Gunnarskog som dök upp men dunkar,flak med öl och en promillehalt i blodet som förmodligen skulle tvingat dem att ställa bilen i garaget resten av semestern(om man hade varit laglydig)
Tillsammans med dom hade vi en hade vi en  röjfest där kvinnorna  i sällskapet  gav upp redan vid lunchtid.
Det här var en grej som de inte skulle kunna förstå, inte ens om de försökte riktigt hårt.

När de reste lovad de att de skulel komma tillbaka med pentylstubin och sprängdeg och att vi sen skulle fiska ål.
fisken, ja den blev uppäten. och jag har straffats med soffan. min andedräkt lär  lukta som Wedins  uthus.

Inte illa pinkat tänkte jag innan jag slocknade.
Imorn ska det sprängas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0