Söndag hos familjen bra

 
klockan 10 ringde Anders, en av mina allra bästa vänner i 08-området och föreslog  ett fika på Lasse I parken.
det bör tilläggas att jag älskar den här killen, men att ringa klockan 10 en söndag för en fika är liksom ett passerat stadium för en småbarsnfamilj och de enda som inte förstår det är ungkarlar som tror att papparollen är något man kan hoppa ut och in i lite som  man vill.

Och när min sambo dessutom började harkla sig när krogen kom på tal förstod jag vi hade andra planer  hade glömt något viktigt men att jag i just det ögonblicket  hade glömt vad det var så jag lämnade ämnet- Det är bäst så när jag får " Blicken ".

Anders är en Liverpoolsupporter, han är organiserad på samma sätt som jag är organiserad chelseasupporter d v s vi åker regelbundet över till England för att se våra lag spela, det har blivit en inbördes tävling mellan oss, en tävling som jag leder ganska stort eftersom jag  för några år sen  åkte över till London för att följa Chelsea under  en hel  säsong , borta som hemmamatcher.
Jag tog  alla typer av arbete för att kunna leva min dröm( Har skrivit en bok om saken men den befinner sig ännu på refuseringsstadiet) B l a var jag styckare i chinatown, bartender i islington, servitör i Tottenham court, stenläggare,  guide på swedenborg o sv . ofta var det långa dagar och uselt betalt,men så länge jag fick ihop  till  resan till bortamatch och till hyran så var jag nöjd. Den tiden ser jag gärna tillbaka på i ett nostalgiskt skimmer.
Iallafall..Anders börjar knappa in försprånget jag hade. han såg alla Liverpools CL matcher + ManU och alla derbyn. och han lyckades få en biljett till highbury i matchen mot Arsenal. det sistnämda har en svårighetsgrad på 8.5, till highbury kan man bara inte beställa en biljett utan det är en serie  av händelser och tillfälligheter som gör att man får sitta där när matchen börjar.

Han avslutar samtalet med att bjuda in mig för att kolla på den nysläppta DVDn om Liverpools väg till CL pokalen.
jag replikerar att om jag vill  förstöra min söndag så är det bara att sätta på  Canal+, de visar allsvenskan lite senare i eftermiddag.

Sen trillade slanten ner.
Det är ju middag hos Lorena,hennes spanska pappa är på besök eftersom Lorenas lillasyster Ana tog studenten i fredags.
Och idag ska det bjudas på Paella  the spanish way. Det går inte att komma undan, även om vi här hemma gör en paella som skulle stå sig bra i spanien så finns det en misstro från spanjorer  att utanför spanien är vi gastronomiska barbarer som inte kan slänga ihop deras nationalrätt.
Det är samma tvångsbeteende som min mamma hade när hon ifrån sitt hus i Cypern
beställde matjesill, gräslök från sverige för att bjuda sina tyska grannar på en svensk middag.
På plussidan  hör Lorena & familjs gemyt. det är alltid trevligt att komma dit.

MIn sambo hänger på dörrkarmen och tittar kärleksfullt på mig. Med sensuell röst säger hon att bilen behöver tvättas.

Tänk att hon kunde linda in ett måste så fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0