Jobba över

Det heter inte jobba över i denna värld. det heter "Att på bästa möjliga sätt slutföra de projekt   som ledningen hade som målsättning"
Jag ringer för 3e gången denna vecka hem och meddelar denna sorgliga nyhet. Matilde tar det med ro, kan detvara så att hon tycker det ärskönt att jag arbetar över ?
Jag frågar om det är så, hon svarar -porsopuseto no, självklart inte. men vad kan hon göra?hon lovar kycklingsallad när jag kommer hem och  lägger på.
Hemma är Livmoderbrigaden mobiliserad. I detta fall har Lorena, Hillevi, och Ana med barn planerat att ta en sväng med Lorenas Voyager till IKEA.
De får säkert kul.

Robert, den nyanställde blondinen hemkommen från Lodonkontoret sticker upp sitt modelltryne och ber om hjälp med vissa kalkyler.
Han vill mest av allt vara Broiler nummer 1 på företaget. Har redan plugga ryska för att i framtiden kunan ansöka till det prestigefulla arbetet på Moskvakontoret. Just nu är han kontakten mellan oss och ett Saudiskt företag som önskar investera i ett byggprojekt. felkalkylering där och han får sortera sudd efter färg på plan 2.
jag upplyser honom om att spanien och usa är mina fält och att jag inget vet om det saudiska företaget.
Jag ljög givetvis, men jag är fast i min ambition om att jag inte vill hjälpa honom.
Jeppe dyker upp bakom, mina kalkyler för spanien har visat sig överensstämma med ledningens, han grattulerar, frågar omjag har tid att komma ifrån en stund innan det är dags för gruppmötet klockan 18.00.

Matte O dyker ävenhan upp och det blev ett minigruppmöte i mitt bås. Men Matte O har inte kunnat kommunicera med mig efter Liverpools förlust så han nämner bara att han ska till träningen på Lördag och hade tänkt gå till O´Learys efteråt.
Robert ställer in sig, med smörblick som om Matte O var en kvinna han träffat på stureplan  och som han var fast besluten at ta med hem.
-Vilken typ av träning?
-Boxing
-kul
-ja
-får jag följa med?
-klart du får.träningen börjar 11 på lördag.

han kilar iväg nöjt. Är det bara jag som ser igenom den där kraken ? han täker givetvis dyka upp till träningen och efter några öl täker han föra arbetet på tal.
Jag hoppas hans slips fastnar i hissdörren och stryper han.

Cothe kommer med ett leende, han ser att det samlats folk hos mig. han berömmer mig för att jag satt Fredde på plats. han hade precis gjort detsamma. Han frågar om jag har lust att komamöver till han och hans fru på lördag. han är boltonfan sen  barnsben, men han gilar Chelsea lika mycket som han ogillar Liverpool.
retsamt lutar han sig över MatteO  och säger halvhögt " What´s the score Gerrard " Matte O låstas som han inte tar åt sig.

Jag tackar ja och återgår till arbetet. Robert står kvar en stund innan han kommer på att han glömt andledningen till att han kom till mig.

Jag låstas arbeta men i själva verket skriver jag denna blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0