Del 2

Så var vi där, 6 broilers som kamoflerat sig till  djurgårdare.  När  klacken  värmde upp  kom  pluntorna  fram, de skickades mellan oss och delades med andra djurgårdsfan.
Jag var mest intresserad av att se skandalbacken Elanga, hans skandaler har underhållit mig de sista veckorna, speciellt den efter matchen mot Thun då han helt utan självdistan och efter att ha  varit skyldig till 2 baklängesmål  kommentera sina medspelares insats och såga dom längs anklarna- Det var rörande på något sät t  att läsa det, men  rörande på en tragikomisk nivå.Här i stockholm är   han inte  uppskattad och det visar vissa plakat.

Matte O ( som jag kallade efter di  Matteo/ chelsealegend efter några öl) låter alla veta att jag är ett  chelseafan,ber mig att visa mina CFC tattueringar för våra grannar.
Jag blir kompis med en sympatisk man i 40 års åldern som har Tottenham som favoritlag i england, vi diskuterar om allt fram till startsignalen  då han började skandera med de andra på vår sida.


Efter en stund kan jag inte hålla mig, båda lagen turas om i felpass, dålig bollmottagning och krossbollar som inte leder till nått, Sidleds andersson är värst och jag blir inte imponerad av T Hysén , han liknar mest en vattenbärare på  ett  IFK mittfält/ i england skulle det motsvaras av en defensiv mittfältare i  lånbollarnas  mecka, dv s nottingham forest.
Jag  utbrister ett, " men va faaaaan" när den sjuttonde krossbollen  fastnar  i Malmös mittförsvar.  En madelenekopia vänder sig och hyschar,jag står  trots allt i diehardfansens hörn.
en minut efter  lyckas jonson ta emot en boll  o skicka in 1-0.

äääääääässsssäääääm guuuuuuuulllllld äääääässssssssssäääääääm guld skanderas det.
jag skakar uppgivet på huvudet över det som ska vara  sveriges bästa lag. jag förstår allt bättre varför svenska lag inte lyckas i europa.

resten av matchen blir en pina, och när slutsignalen ljöd stod jag redan vid utgången efter ett snabbt farväl till de andra.
Jag har fått mina farhågor om svensk fotboll besannade, detta var outhärdligt, kan jag ringa amnesty eller avlägga en rapport att  en masspsykos drabbat svea rike och som tvingar  ett tiotal tusen männsikor  att  uppskatta  den  underhållning som de bjuds på, är inte det farligt nära tortyr?
De skulle kunna få  sportslig asyl i england, spanien eller italien som vet  vad  konceptet  underhållande fotboll innebär.


Idag  var alla Difare rödögda, bakfulla  och sega. I personalrummet ber de mig kommentera matchen.
jag svarade lakoniskt."vilken match?, vad det än var vi såg igår så var det  inte fotboll, snälla låt mig slippa att följa med någon mer gång, jag  står inet ut med att se svenska lag misshandla allt vad  fotboll heter."

De skrattar högt och ber mig berätta när jag såg Chelsea sista gången" på stamford "svarade jag
när barcelona var på besök.
jag vann den diskussionen men jag hade gärna sagt att svensk fotboll är bättre än vad jag trodde men dessvärre är den istället  sämre än jag fruktat.  Allsvenskan är det U-land där de håller till.
andra länder prioriterar underhållning men här får man en plats i startelvan om man orkar sprinag i 90 minuter.

Jag ska skölja ner den bittra eftersmak  pryobesöket på en svensk arena gav mig med  CL-fotboll. Chelsea möter chippens anderlecht.
dessutom kan jag fira att jag fått mina reservationer bekräftade.  Chelsea-West Ham, Chelsea-ManU. Chelsea-Real Betis(CL) Chelsea-Aston Villa, Man U - Chelsea.
och då är inte vår turnén inräknad.

walking in chelsea wonderland
never to end
walking in chelsea wonderland
now and forever

keep the blue flag flying high!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0