Landa vackert

Lördag
Hemma från staterna, tre veckor i det  stora äpplet har fått mig att  längta efter  lugn och ro.  Jag kommer inte att sakna  USA, jag gillade i stort sett  bara  chinatown=Resturang Wing Wee, central park och  bokaffärerna på 5e  o fiskehelgen uppe i Carmel.
veckorna i usa har gjort mig ännu mer övertygad om att jag inte hör hemma i affärsvärlden,14 timmars arbetsdag,mat som äts i hast ,alla dessa möten och männsikor har blivit som  mosaik i huvudet
.
Lägenheten är tom Matilde har lämnat  ett kärleksbrev på bordet och en  kastrull med lentejas  con carne  står färdig att värmas. Jag packar upp  mina väskor, brygger en kanna kaffe meddelar far att jag är hemma.
Två vykort från argentina. tre kompisar är där och paddlar på rio santa cruz  och sen  har de planerat att vandra i  de patagoniska bergen. De hade fått napp från amazon som ska köpa deras story, för dom  betyder det  att  deras  resa har fått ett alibi och ger ekonomisk avkastning. för mig betyder det ännu mer tid från männsikor jag håller av dessutom är jag avundsjuk på hur bekymemrsfri deras tillvaro  är. de lever sin dröm och sånt kan jag aldrig sluta hänföras av.
Matilde ringer från GBG där hon är  och hälsar på sin moster. Vår dotter klagar i bakgrunden hon har visat de andra barnen vem som bestämmer och har nu ockuperat deras leksaker utan en  tanke på att lämna tillbaka dem eller dela på dem
Jag ber henne  att skynda på och låta antonio köra bilen hem så att  jag vet att  de kommer hem lite fortare.

                                                          FOTBOLL

 Thomas från jobbet ringer och frågar om  jag har nått speciellt för mig idag. jag svarade att det har jag inte så han är välkommen.
Han  vill se Tottenham-Liverpool på vår tv .  Jag sätter 2-1 till Tottenhams fördel. skyndar att sätta resten  av stryktispet på nätet innan det stänger.
Spurs har för övrigt  PL intressantaste  lag med ett  innermittfält bestående av  Jenas och  Davids o powerpolacken från derby, Rasiak och Mido på  topp kan deras säsong mycket väl  sluta  på  övre delen av tabellen.

I ett mail  uttrycker  bruce the redhead sin stora belåtenhet  med nyförvärven Asier del Horno, Shaun Wright-Philips och Essien.
han skriven att  Dein har varit farten igen ( Dein sitter både med i FIFA executiva kommitté och i arsenals styrelse och han ensam har påbörjat ett korståg mot chelsea)

Denna gång gällde det dopingprover som Chelsea hade tagit på Adrian Mutu  på begäran av  Fifa  och som visade sig vara positiva. Mutu avskedades  på direkten och stämdes för kontraktsbrott och allt  borde vara frid och fröjd men inte, chelsea använde sig av ett privat företag(  ett labb nere i Leyton ) och det får man inte göra.
Pajasen Dein var inte nöjd med detta utan har krävt höga böter och i slutändan 2poängs avdrag  för en spelare som inte finns med i truppen.
absurt är bara förnamnet,men månadens skämt är väl ändå när fat cat johansson ger fifas good sportmanship priset till barcelonas tränare Rijkard. ett exempel på hur bastuklubben  G14  och fat cat  åter igen  sammarbetar. ( båda är med i den grupp som vill  ha en elitliga i europa )
Det är ingen hemlighet at t Rijkard gärna uttalar sig illa om klubbar som inte vill sälja till honom( googla omdu inte tror mig ) och i kvarten mot Chelsea så visar han vilken gris han är då han tränger sig in  i  Domare Frisk omklädningsrum och blev motat därifrån av vakter.
och  det goda sportsliga omdömet visar han efter matchen påstamford då han öste galla över Mourinho
Enligt fat cat så det föredömligt uppträdande samyidigt som de bötfäller Mourinho för hans uttalande mot frisk .
T  o m en  supporter  som inte håller på Chelsea kan känna doften av hyckleri.


Motståndet ärså vekt i dag (Sunderland) att jag inte ensbryr mig om att kommentera matchen.
Thomas har kommit och han vill  gärna pröva Islay of Jura. sånt guld låter man ingen dricka ensam




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0