Måndag på brolier klubben del 1

En gång per vecka ändrar brolierklubben på min arbetsplats skepnad,bort åker biznizfodralet,slipsen göms undan och  det vanliga efterhelgsnacket är utbytt.
Det är blåränder på helakontoret, halsdukar som hängs över kuberna,Blåjeans och matchtröja  är det som gäller, ölen öppnas redan klockan14 då måndag av tradition är en väldigt lugn dag,  de få skåningara flyr fältet med varierande ursäkter. avdelningschefen ser mellan alla fingrar han har, han vet att öppnar han munnen så får han alfahanarna från brolierklubben på sig( han bekände på en företagsfest att han var bajenfan )
Idag har de dagen till äran de regerande mästarna på besök  och  de skåningar som arbetar här och som inte lyckats leverera en ursäkt  som ta dem från detta plan får utstå gliringar av det grövre slaget.

Jag själv är inget undantag, men de vet  vartjag står. Svensk fotboll är fullständigt ointressant för mig.
- öhh, Lasse, är inte djurgååårrrn det bästa laget i sverige ?
-öööhh, de hade kunnat vara bästa lag i sydostossetien,jag skiter i vilket.

-men öhhh, om du  hade en biljett skulle du följa med då?
-Skulle aldrig betala för att se svensk fotboll, möjligtvis Proletären FF eller  GAIS för då ingår en korv.

Matte A, ledaren för brolierklubben kommer fram och dunkar mig i ryggen, nyper mina kinder och säger med  ölandedräkt.
-Du  Lasse, du ska inte vara så negativ. i sin innerficka halar han fram en matchbiljett  som han lägger framför mig." ikväll ska du vara en av  grabbarna"
Dådet verkar ha planerats närjag var iN Y  för  Klausters kom med en djurgårds munkjacka, halsduk och keps.
-Kom igen! följ med  du har nobbar våra fredagsträffar, du kommer inte på seglngen och är inte med på några aktiviteter .

-Ja, ok ...jag följer med, ska bara skriva klart USA rapporten

De highfivar sinsemellan

Jag får veta per telefon att Matilde inte alls gillar mitt  upptåg, hon ber mg att vara tyst när jag kommer hem.

Antar att  det  här är ett avsnitt där det står  fortsättning följer på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0