Costello , tidigt en morgon

Vaknade med ett ryck.
Jag hade glömt något, men kunde inte komma på vad.
Väckte matilde och frågade men hon bad mig dra till atacamaöknen. och när jag kom på att det jag glömt var inget viktigare än att jag skulle skickat ett paket till min gode vän Sebbe som bor i alaska är alltför upptagen med att frysa tasken av sig för atti  ha tid till att samla lilla sverige i sin gudsförgätna del av världen så var jag klarvaken.

Det blev kaffe(Zoega forza) och elvis costello och en noga planering om vad jag tänker skicka. Sebbe är petig och ger man han fel saker tar han det som ett personligt angrepp.

Jag vet att han gillar böcker och musik så jag tänker köpa följande.

Elenor rigby-Douglas Coupland
Mästaren och margarita-Michail bulgakov
Gravidationens regnbåge-Thomas Pynchon


Musik tänker jag passa på men ett blandband med trafikbrus ska nog pigga upp honom.

MIn dotter gnydde för en stund sen, hjärtat slog en glädjevolt. tänk om vi kunde få äta frukost tillsammans, men det visade sig bara vara det gamla vanliga, att hon sparkat av sig täcket och lagt en kudde ovanpå huvudet.

Let them dangle med E costello är en mycket bra låt att börja dagen med.
just ja. börjar mitt dagliga pass som satans medhjäpare i den globala ekonomins tjänst om ett par timmar.
men nog hinner jag se Big fish en gång till.

Kommentarer
Postat av: nena

Hittade din trevliga blogg idag.
ger dig cred för dina bokval men ett blandband med trafikbrus..????

2006-02-22 @ 06:18:05
Postat av: Mårten

Är ju skillnad på det dova snödämpade och ett mer skriande. Nog en fråga om nostalgitrafikbrus (!) och kanske låtar mellan brusen?

Vi får se om blogmästaren förklarar. [världen håller andan...]

2006-02-22 @ 08:05:17
URL: http://proz.com/pro/55077

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0