den trojanska hästen

Vid lunchen idag var ämnet den globala ekonomin. för och nackdelar vägdes emot varandra men ingen sida kunde sägas avgå med seger.
Jag blev förvånad över att så många i min närhet var så oupplysta och mörkblå.
Pankov beskrev mig som en trojansk häst att mitt i ett stort företag ha en person som har hjärtat till vänster var för honom fullständigt obegripligt.
Jag rekmenderade givetvis chomski men även Sven Linqvists" Utrota varenda jävel" eftersom den boken skulle ge han en första lektion i hur imperier skalat svagare nationer på allt av värde.

till damkronornas final valde jag pizza och jordnötsringar, och vid reduceringsmålet hade jag kramat en boll av jordnötsringar-men min förhoppning var förgäves, det blev inget nytt mirakel.
och vad säger man om tre kronor??
lägger sig med alla fyra uppåt av ren taktik, var är hjärtat pojkar, hoppas ni åker på ruskigt mycket stryk mot schweiz, för vinna det förtjänar ni inte.

Dagen boktips
Utrota varenda Jävel// sven Lindqvist
dagens låt
Day in day out// Mary beats jane


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0