En morgon i en nästan tom fyra

Jag nynnade Tom Waits
"I´m going to the city, i´m leaving with the train and if you wanna stickaround until i come back again,
todays gray skies, tomorow will come, you have to remember yesterday soon will be here" 

När Matilde med dotter for till götet för att fira en släkting.
Jag hade gärna varit med dem i helgen eftersom jag har långledigt. men det ville sig annorlunda. Jag blev kvar i vår lägenhet hela helgen och försökte göra det bästa av situationen.
I fredags festade jag och jag har inget av värde att raportera eftersom fyllan kom smygande och tvingade mig att åka hem i förtid.

Lördagen tränade jag och låg i soffan och lyssnade på Iron&wine med  bluesgrepp över mitt kärlekskranka hjärta. försökte döva längtan med hellraiserfilmer och hockey men inget fnkade.
Matilde ringde och skällde för att jag inte var där. Jag försvarade mig inte men har man inte lust så har man inte.
 
Söndagen började med Calexico och svart kaffe, färskt bröd i ett tomt kök och jag kände mig som jag var i eländighetens mitt. ofattbart att man kan längta så mycket efter sin kvinna efter så många år tillsammans.

I brist på kvalité fotboll begav jag mig ut påstan för att få ett anständigt mål mat.
Jag hamnade på shanti på katarina bangata och det var helgens höjdpunkt.

Anders ringde, tyckte att vi skulle på kvarnen. jag tackade nej med ursäkten att jag var tvungen att arbeta.
Far ringde och tog matildes gbgresa som ett tecken på ett förhållande i kris.
efter en kvart av pseudofreudianska analyser av mina svar gav han upp och insåg att allt är som det ska vara i hans sons familj.

Efter att ha drömt om att jag var på ett fartyg på atlanten med ogiltig biljett vaknade jag klockan 02.00, såg på discovery så satt jag mig här och lät fingrarna löpa fritt- det är ofattbart att jag har så lite att tillföra denna natt, men å andra sidan, läser man andras bloggar så inser man att man inte är ensam.

nattens låt är
 Calexico´s minas de cobre .
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0