Första veckan

Jag tar det som ett gott omen, att det varit sol hela första veckan jag varit arbetslös. Dagarna har gått till planlöst irrande runt stockholms omnejd, impulsutflykter med dotter till Birka,Eriksdal.
Jag har kunnat åka till Dalarö efter ha lämnat min dotter på dagis och tagit en tur med kajaken. Det känns som jag beviljats en tidsbegänsad vistelse i everneverland. Matilde, hon gör inget för att ta ner mig på jorden utan njuter av att vi för första gången på länge regelbundet skrattar tillsammans.

Ett litet importföretag hörde av sig via min jobbprofil på Af, det verkade vara ett sjysst gäng, men ännu står sparpengarna långt ifrån noll och efter nästa vecka då jag säljer BMW´n lär vi/jag kunna hålla oss flytande över sommaren.
Jag tackade artigt nej och återgick till att kolla dykresor på kreta och vandringsleder i norra finland.

Dagen grupp

Tenacious D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0