Soldyrkan

Min far var här över dagen, Lockad av sol och ett barnbarn han inte sett sen förra månaden.
Så vi drog till Kungsträdgården och badade i sol med tusentals andra stockholmare.
Far, som är en utpräglad naturmänniska fick panik så snart pistageglassen var slut, han ville ifrån folket-Vad hade han väntat sig ? Att vi skulle vara de enda som kom på denna idé en dag som denna? Vad tänker han med.

Imorgon ska jag till arbetsfömedlingen och förklara varför jag valde arbetslöshet framför ett välbetalt arbete.Det ska bli intressant om de tar mina teorier om livskvalitet på allvar.

Jag har börjat  kolla andra yrken

Glasblåsare//  Coolaste yrket jag vet, oupnåeligt ???

Fyrvakt//  Jag, min lilla familj på en ö ute i skärgården..kan det bli bättre..sommartid ?

Lantmätare// har aldrig träffat en o-cool Lantmätare,


Matilde ligger brevid mig sängen där jag har laptopen och toklyssnar på Amparo sanchez. Hon är bakfull men är glad att en man på en bar fann henne attraktiv, mina dagliga bekräftelser räcker nog inte alltid till...
jag menar, jag och hennes moderkaka är du med varandra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0